W naszym sklepie rozróżniamy 4 typy kufrów w zależności od ich przeznaczenia:
1. Kufry do motocykli Adventure.
Kufry centralne do motocykli typu Adventure charakteryzują się głównie aluminiową konstrukcją. Możemy wybrać kufer o pojemności od 42 litrów taki jak
Kappa K'Force KFR420A do tak
potężnych jak 58 litrowy
Givi Trekker Outback OBKN58A. Mnogość akcesoriów dedykowanych do tych kufrów jeszcze bardziej pozwalają na powiększenie i tak dużych pojemności tych kufrów.
Kufry aluminiowe posiadają w większości konstrukcji dodatkowe zaczepy na pasy które pozwalają na zamocowanie dodatkowej torby na kufer. Świetnym rozwiązaniem jest torba wewnętrzna taka jak np. Kappa
TK767 która może być również zamocowana na kufer centralny. Jako, że nie samym aluminium człowiek żyje mamy Kappa i Givi oferują nam rewelacyjne kufry wykonane z aluminium i tworzywa sztucznego takie jak np.
Givi Trekker TRK52N.
Masz już kufer z poprzedniego motocykla?? Super!!! Najprawdopodobniej też będzie pasował do Twojego nowego motocykla :)
2. Kufry centralne uniwersalne.
W tej kategorii umieściliśmy wszystkie
kufry centralne średniej i dużej pojemności. Wykonane są głównie z tworzywa sztucznego np.
Givi V56NN Maxia 4, ale znajdą się również kufry wykonane z aluminium i tworzywa sztucznego jak np.
Kappa KGR52 Garda. Pojemność kufra od około 35 litrów do 58 litrów. Kufer taki nadaje się zarówno do dużych skuterów jak i motocykli miejskich czy szybkich turystyków. Nie ma też problemu żeby ich używać do motocykli typu adventure. Opływowe kształty pozytywnie wpływają na prowadzenie motocykla i nie przeszkadzają w jeździe. Odblaski jak również możliwość dokupienia takich akcesoriów jak
światło stop poprawiają bezpieczeństwo podczas podróży. Możliwość zamontowania dodatkowego bagażnika poprawia ładowność kufra.
Kufry centralne z tworzywa sztucznego jak widać sprawdzą się praktycznie wszędzie i zawsze.
3. Kufry centralne uniwersalne/adventure.
Mamy tutaj
kufry centralne wykonane z aluminium i tworzywa sztucznego takie jak np.
Givi Trekker II TRK35N. Kufry te często używają zarówno właściciele motocykli enduro jak i motocykli szosowych.
Kufry te prezentują się rewelacyjnie nie tylko na Hondzie Africa Twin ale również na motocyklach sportowo turystycznych a nawet naked!!
4. Kufry centralne miejskie.
Kufry miejskie charakteryzują się małymi rozmiarami, przeważnie do 35 litrów. Mieszczą w sobie jeden kask otwarty. Cechą wspólna tych kufrów jest mocowanie typu
Monolock i uniwersalna płyta w zestawie. Kufry te mają ładowność do 3kg. Akurat na kask czy kurtkę żeby schować w skuterze. Praktycznie każdy kufer ma odblaski które poprawiają bezpieczeństwo na drodze.
Rodzaje mocowań kufrów centralnych.
Tutaj w porównaniu z kuframi bocznymi mamy prostą sprawę. Givi i KAPPA rozróżniają dwa rodzaje mocowań pod kufry centralne.
1. Mocowanie typu
MONOKEY.
Monokey to najbardziej popularne mocowanie kufra centralnego do stelaża. Większość kufrów ma właśnie to mocowanie. Zwiększona nośność 10kg w stosunku do mocowań Monolock- 3kg sprawia, że mocowanie typu Monokey jest stosowane we wszystkich większych kufrach Givi i Kappy. System Monokey znany jest od wielu lat i nawet najstarsze kufry tego producenta zamontujesz na swoim nowym motocyklu:).
2. Mocowanie typu
MONOLOCK.
Monolock przez to, że ma udźwig max 3kg stosowany jest do małych kufrów miejskich. Nie znajdziesz tego mocowania w kufrach turystycznych. Cecha charakterystyczną małych kufrów z tym mocowaniem jest to, że dostajesz uniwersalną płytę pod kufer pozwalającą zamontować ją praktycznie do każdego bagażnika skuterowego.